Szponzorált tartalom
Tudjátok, hogy mikor állt a házhoz legutoljára váltóolaj? Aznap, mikor a munkahelyemen is úgy döntöttem, hogy én bizony váltok. Véletlen lenne? Nem tudom, de nem hiszem. Na jó, lehet, hogy ebben a témakörben azért ez nem pontosan így működik. De az tény, hogy nem rég megfogalmazódott bennem a váltás gondolata, ami aztán odáig fajult egy egyébként is elég zűrös napon, hogy azt mondtam, elég volt. Úgyhogy fogtam magam és felmondtam. Egyszerűen már nem lehetett bírni sajnos, sem a társaságot, sem azt a munkát, amit elvártak tőlünk. Mondanom sem kell persze, hogy nem önmagában az elvárás volt a gond, hanem sokkal inkább az, hogy ezt semmilyen módon nem kompenzálták. Pedig egyébként autóipari vállalkozás, kereskedelemmel foglalkozik. De még a váltóolaj sem volt akciós, amit kvázi búcsú ajándékként vettem magamnak.
Egyébként az olajok és különösen a váltóolajok nagyon érdekes témakör. Kiemelten fontos eleme annak, hogy egy autó jól működjön, közben meg persze nagyon sokféle specifikációnak kell megfelelnie és sokféle is lehet. Nagyon fontos tudni az olajokról, hogy különböző környezeti hatásokra nagyon különböző módon tudnak reagálni, akár egészen szélsőségesen is. Ezért nagyon fontos, hogy amikor kiválasztjuk az autóhoz szükséges váltóolajat, akkor jól nézzük meg, hogy milyen kód tartozik hozzá, milyen hőmérséklethez ajánlják és a többi…
Egy olaj nevében általában több információ is el van rejtve. Tulajdonképpen már a kategóriák is eszerint vannak megadva. Ha, mondjuk, azt vesszük, hogy léteznek 75W-90-es és 75W-s váltóolajok, akkor okkal merülhet fel a kérdés, hogy mégis mi a különbség közöttük.
Ezekből a kéttagú jelölésekből az első szám és betű együttesen jelöl ki egy, a SAE J306 szabvány szerinti osztályt. Ez az osztály arra utal, hogy az adott olaj milyen hőmérsékleten, milyen viszkozitással bír. Ez azért rendkívül fontos, mert egyáltalán nem mindegy, hogy egy viszkózusan folyós anyag van a váltóban / motorban, vagy egy hígabb folyadék – más működést fog előidézni és nem minden ilyen állapot üzemképes. Ezért kell figyelembe venni a váltóolaj kiválasztásánál ezt az értéket. A 75W például azt jelenti, hogy a viszkozitás 100°C-on minimum 4,1 mm2 /s, míg a 150 000 mPas viszkozitáshoz tartozó maximális hőmérséklet -40°C. Azonban ha ott van a 90-es érték is ebben a névben, akkor ez azt jelenti, hogy ez az olaj nem csak egyféle módon tud viselkedni, hanem úgynevezett multigrade, vagyis többfokozatú váltóolajról van szó ebben az esetben.
Többek között ilyen olajok között lehet válogatni az olajwebshop.hu oldalon. Miután felhúztam magamat, hogy még csak valami kedvezményt sem voltak képesek adni búcsúként a cégnél, gyorsan rákerestem a neten, hogy hol lehetne olcsóbban beszerezni a váltóolajat. Így találtam ezt az oldalt, ahol egyébként nem csak a váltóolaj van jó áron, hanem minden más autós termék is. Lehet náluk kapni ápolási termékeket, különböző szűrőket és adalékanyagokat és persze sok egyéb mást is. Hogyha épp valamilyen autós eszközre volna szükségetek, akkor jusson eszetekbe. De ha egyébként motoros holmiról lenne szó, akkor is érdemes körülnézni a weboldalon, mert olyan eszközökkel is foglalkoznak.
Ha visszakanyarodunk a váltóolajokhoz, azt lehet látni, hogy rengeteg osztályból lehet náluk választani. Nem csak az említett 75W-s sorozat érhető el, hanem sok másik termék is, mint például a 80W-s és 80W-s szériák is, hogy csak kettőt említsek. Tehát ha pontosan tudjátok, hogy mire van szükség a járművetekhez, akkor itt jó eséllyel, nagyon hamar megtalálhatjátok. Szóval nem baj, hogyha a boltban a polcon marad a váltóolaj, mert a neten bármikor két kattintással bekerülhet a kosaratokba, hála az olajwebshop.hu oldalnak.